3/07/2008

Music...



The clarinetist in the first video is Putte Wickman, and the singer Sarah Dawn Finer.

It stands about the second video (a folk music melody, "Visa från Utanmyra", in jazz-style):
"This is a small tribute to the wonderful Monica Zetterlund - one of Sweden's finest singers ever!

It's also a tribute to all those women out there where 'men have taken their roses and smiled as they walked past,' as Monica herself sings in this song in the Swedish lyrics.. A bittersweet love song of lost love, betrayal and disappointment in love..

A cool jazz interpretation of a Swedish traditional folk song by Monica..!"
A translation of the text (not mine):
Only once did I see that man
my eyes became as distorted/changed
Like the wind he was walking
swift and fearless, sure on victory.
He looked at me and he smiled.
He saw my rose and smiled,
then he walked past me.
But he walked past me.

Only once did I see that man
my eyes became as distorted/changed
Like the sun he shone,
all my life he came to change.
He touched me and he smiled,
then he walked past me.
But he walked past me.
There exist two versions of the text in Swedish (Monica Zetterlund is singing the second):

O tysta ensamhet,
var skall jag nöjen finna?
Bland sorg som ingen vet
skall mina dar förrinna.
En börda tung som sten
mig möter vart jag går.
Bland tusen finns knappt en,
som kärlek rätt förstår.

Det är den tyngsta sorg,
som jorden månde bära.
Att man skall mista bort
sin allra hjärtans kära.
Det är den tyngsta sorg
som solen övergår.
Att man skall älska den
man aldrig nånsin får.
---

Endast en gång såg jag den man
mina ögon blev som förvända.
Såsom vinden gångade han,
rask och orädd, säker att segra.
Han såg på mej och han log.
Han såg min ros och log,
sen han gångade mej förbi.
Men han gångade mej förbi.

Endast en gång såg jag den man,
mina ögon blev som förvända.
Såsom solen strålade han,
all min levnad kom han att ändra.
Han tog på mej och han log.
Han tog min ros och log,
sen han gångade mej förbi.
Men han gångade mej förbi.

Inga kommentarer: